فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک


   وبلاگ تخصصي الكترونيك و فناوري اطلاعات
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 532
بازدید کل : 13583
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ الكتروIT خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

دنیای بازی های جدید
وب سایت رسمی فرهاد مجیدی
HMFun.loxblog.com
kharide sharj hamrahe aval
دانلود بازی های کامپیوتری
فناوری اطلاعات
انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا
پرسه های شیشه ای
همگام سازی شکری
سایت اطلاع رسانی کنفرانس ها
سایت آموزش مجازی مدارس امریکا
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
دانشگاه تهران
روزنامه جام جم
هفته نامه عصر ارتباط
جدول زیبای مندلیف با جزئیات بیشتر
علم روز دنیا
اخبار IT
اخبار فناوري اطلاعات
آموزش زبان انگليسي
واژه نامه c.p.h
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
ترجه آنلاين متون
انجمن رباتيك
مرجع برنامه نويسي
دانلود مقالات رايگان
فني لرن
آموزش آنلاين زبان هاي خارجي
دانلود رايگان كتاب
دانلود نرم افزار
وبلاگ تخصصي برق
عنوان لینک
دنياي الكترونيك
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الكترو IT و آدرس subphonix.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» Cloud Gaming چیست و آیا آینده بازی ها را در سیطره خود در خواهد آورد؟

Cloud Gaming اصطلاحی است که همه ما طی چند سال گذشته حداقل چندباری هم که شده حرف ها و صحبت هایی درباره آن شنیده ایم. اصطلاح Cloud Gaming به فرایندی اطلاق می شود که کاربران دیگر برای اجرای بازی های روز دنیا نیازی به خریداری کامپیوترها یا کنسول های پرقدرت ندارند.

عبارتی تمامی عملیات پردازشی که باید برای اجرای روان بازی انجام شود تحت Cloud انجام می شود. Cloud Gaming را می توان همسان با streaming videos در نظر گرفت. در حقیقت این سرور راه دور cloud gaming است که بازی را تحت سخت افزارهای از پیش آماده شده و قدرتمند خود پردازش کرده و ویدئویی از گیم پلی بازی را در اختیار گیمر قرار می دهد.کیبورد، ماوس و عملیات مرتبط با ورودی کنترلر از طریق شبکه به سرور راه دور cloud gaming منتقل می شود.در واقع سرور راه دور تمامی کارهای سنگین پردازشی را انجام می دهد این در حالی است که کامپیوتر شما تنها گیم پلی بازی را  به عنوان یک ویدئو که هیچ بار پردازشی بر روی سیستم شما ایجاد نمی کند از سمت سرور به سمت خود استریم می کند و به شما نمایش می دهد. تنها چیزی که کامپیوتر شما باید به سمت سرور راه دور cloud gaming ارسال کند دستورات ورودی است که از طریق مواس کیبورد یا کنترلر وارد می کنید.تعریفی دیگر از cloud-gaming را می توان به این صورت بازگو کرد :”اساسا cloud-gaming به مانند یک سرویس استریم ویدئو است با این تفاوت که حالت محاوره ای یا همان فعل و انفعالی دارد “.

اما اجازه دهید تا مزیت ها و معایب سبک cloud gaming را خدمت شما عزیزان اعلام کنیم با ما همراه باشید.

مزیت های تئوری سبک cloud-gaming 

برپایی این سبک احتیاجی به خریداری و ارتقاعات گران قیمت سخت افزاری ندارد 

با وجود سبک cloud-gaming دیگر شما نیازی به ارتقاءی کامپیوتر شخصی و یا تعویض کنسول خود ندارید.در حقیقت شما به جای خریداری سخت افزار گرانقیمت از سخت افزارهای قدرتمند از پیش تعبیه شده ی شرکت مربوطه استفاده می کنید.شما همچنین می توانید یک دستگاه استریمینگ و یک کنترلر که مستقیما به تلوزیون و شبکه خانگی متصل می شود تهیه کنید.

اجرای بازی ها تحت هر سیستم عامل یا دستگاهی امکان پذیر است 

در حال حاظر اکثریت بازی های سنگین و غیرموبایلی روی کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل ویندوز یا کنسول ها قابل بازی هستند.سبک Cloud gaming این اجازه را به بازی ها می دهد تا بیشتر به صورت حالت مستقل از پلتفرم درآیند به عبارتی دیگر این سبک به کامپیوترهای شخصی و تبلت ها اجازه می دهد تا سیستم عامل هایی نظیر مک ,لینوکس,اندروید iOS ,کروم ,ویندوزRT و دیگر سیستم عاملها بازی هایی را اجرا کنند که ممکن است در غیر این صورت تنها روی ویندوز اجرا شوند.

ترکیب و تلفیق گیمینگ با تلوزیون ها و دیگر دستگاه های پرکاربرد 

سازندگان دستگاه های تلوزیون می توانند قابلیت پشتیبانی از سرویس های cloud-gaming تحت تلوزیون های هوشمند خود را فعال کنند.تلوزیون ها به هیچ سخت افزار گران و قدرتمندی برای برقراری سبک cloud-gaming نیاز ندارند.هر دستگاه تلوزیون با یک نرم افزار مخصوص برای برقراری سبک cloud-gaming و یک کنترلر می تواند بدون نیاز به هیچ سخت افزار اضافه دیگری سبک بازی Cloud یا همان cloud-gaming را برای شما امکان پذیر کند.البته ناگفته نماند تعدادی از تلوزیون های هوشمند این ویژگی را از طریق ترکیب با OnLive برای کاربران فراهم کرده اند.

اجرای بازی ها به صورت آنی و لحظه ای

برای نصب و اجرای بعضی بازی ها مخصوصا آنهایی که گرافیک بالایی نیز دارند گاهی ممکن است شما مجبور به دانلود ۱۰ یا ۲۰ گیگابایت و یا حتی بیشتر نیز شوید.سبک cloud-gaming این اجازه را به شما می دهد تا به یکباره و بدون هیچ دانلودی بازی های مورد علاقه خود را اجرا کنید.این امر به این دلیل است که بازی از قبل روی سرور راه دور نصب شده است در نتیجه شما می توانید به یکباره آنرا اجرا کنید.

تماشای آسان

سرویس های Cloud gaming این اجازه را به کاربران می دهد تا مسابقاتی حرفه ای را برگذار کنند.و دیگر کاربران نیز می توانند از هر نقطه ای روی زمین شاهد رقابت بین آنها باشند.

DRM 

اگر بازی ها به جای اجرا روی کامپیوترهای شخصی ,تحت سرورهای راه دور اجرا شوند.تقریبا دیگر هیج جای هک یا هر گونه دزدی برای هکران به جا نمی گذارند. و این باعث می شود سبک cloud gaming بیشتر برای ناشران بازی ها که میلیونها دلار خرج می کنند جذاب تر شود تا کاربران.البته این قضیه بیشتر به ضرر کاربران ایرانی است چون همانطور که میدانید در ایران اکثر بازی ها تقریبا به صورت رایگان به دست ما میرسند.

خب این از مزیت های سبک cloud gaming  . حال اجازه دهید تا معایب آنرا نیز برشماریم با ما همراه باشید.

معایب سبک cloud gaming 

فشرده سازی ویدئو

درست همانند ویدئوهای فشرده شده ای که شما تحت وبسایت هایی نظیر YouTube و Netflix مشاهده می کنید ویدئوی مربوط به گیم پلی بازی که از طریق سرویس cloud-gaming دریافت می کنید نیز فشرده شده است.این فشردگی به این خاطر است که فضای پهنای باند کمتری مصرف شود در نتیجه کاربران بیشتری بتوانند از سرویس cloud-gaming استفاده کنند.البته دقت داشته باشید کیفیت تصاویر دریافتی از سرور راه دور به اندازه کیفیت یک کامپیوتر شخصی قدرتمند که همان بازی را رندر می کند نیست.

بقیه در ادامه مطلبچشمک

 


ادامه مطلب ...
نويسنده : niloofar | تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ایکس باکس وان در مقابل پلی استیشن ۴

بالاخره بعد از مدت ها دو کنسول بازی جنجالی از سوی مایکروسافت و سونی معرفی شد و حالا بعد از ارائه اخبار تکمیلی می توانیم به مقایسه این دو کنسول بازی بپردازیم. پس همراه ما باشید.

 

Xbox-One-vs-PS4_001-1060x595

 

مایکروسافت در ابتدا کاملا کاربران را ناامید کرد و با محدودیت هایی که در پیش روی کاربران می گذاشت در حال باختن رقابت به رقیب بود. اما با تغییر سیاست های خود و رفع برخی از محدودیت ها مثل متصل بود همیشگی به اینترنت کاربران را به آینده این کنسول بازی امیدوار کرد. البته این را هم باید در نظر داشت که کنسول بازی پلی استیشن ۴ حدود ۱۰۰ دلار از کنسول بازی مایکروسافت ارزان تر است و این می تواند تاثیر بسزایی روی کاربران بگذارد.

 

سخت افزار

 

کنسول بازی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ هر دو از نظر سخت افزاری شبیه هم هستند و تنها چند تفاوت کلیدی باهم دارند. با توجه به تجزیه و تحلیل هایی که روی این دو کنسول انجام شده است بزرگترین تفاوت بین سخت افزار های این دو سیستم در نوع رم های آنهاست. پلی استیشن ۴ از ۸ گیگ رم GDDR5 استفاده می کند، در حالی که رم ایکس باکس وان از نوع  DDR3  ولی از نوع ۸ گیگبایتی آن است. رم GDDR5 که پلی استیشن ۴ از آن استفاده می کند از همان نوع رم هایی است که در کارت گرافیک های کامپیوتری استفاده می شود.

 

Richard Leadbetter از سایت Digital Foundry حدس می زند که پردازشگر گرافیکی پلی استیشن ۴ می تواند تا ۵۰ درصد قدرت محاسباتی خالص تر نسبت به ایکس باکس وان داشته باشد و همراه با حافظه گرافیکی سریعتر می تواند بازی ها را زیباتر اجرا کند.

 

در زیر می توانید با توجه به جدول این دو کنسول را با هم مقایسه کنید.

 

xbox 360

 

بازی های انحصاری

 

به طبع وقتی کنسول بازی جدیدی معرفی می شود چند بازی جدید و انحصاری از سوی شرکت سازنده برای آن کنسول بازی معرفی می شود که کاربران می توانند آنها را برای کنسول بازی خاص خود خریداری کنند. در طرف مایکروسافت می توانیم به بازی های new Halo, Gears of War, Fable titles اشاره کنیم و در سمت پلی استیشن ۴ نیز با بازی هایfuture Uncharted, Killzone, Ratchet ، Clank games روبرو هستیم.

 

در کنفرانس مطبوعاتی E3 مایکروسافت نشان داد که در این زمینه حرف هایی برای گفتن دارد. بازی های کلیدی مایکروسافت شامل Dead Rising 3, Ryse: Son of Rome, Killer Instinct, Quantum Break, Project Spark, Titanfall, Forza 5 می شود. اما پلی استیشن ۴ نیست با دست خالی نیامده است و بازی های Killzone: Shadow Fall, Infamous: Second Son, Knack, The Order, The Dark Sorcerer را معرفی کرده است. اگر شما از آن دست از کاربران هستید که علاقه فراوانی به بازی های انحصاری دارید می توانید کنسول بازی ایکس باکس وان را انتخاب کنید چرا که از پلی استیشن ۴ در این زمینه قوی تر است.

 

کنترل بازی

 

کنترل های بازی هر دو کنسول بازی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ تکامل یافته کنترل های قبلی می باشند.

 

کنترل بازی سونی DualShock 4 ، دارای یک پد لمسی قابل کلیک در جلو شده است که از نظر توسعه دهندگان یک گزینه اضافی در طراحی بازی می باشد. در طرف دیگر کنترل بازی وان دارای کلیک های ارگونومیگ است.

 

SONY_PS4_HANDS-ON-8768_610x407

 

بدنه DualShock 4 شامل “نوار نور” است که در جلو دسته تعبیه شده است  و با اضافه شدن PS4′s Eye camera توانایی شناسایی موقعیت حرکت چشم را دارد. در طرف دیگر مایکروسافت همین کار را با کینکت انجام می دهد. علاوه بر اینها کنترل بازی سونی شامل دکمه های اشتراک گذاری، بلندگو و جک هدفون است.

 

XBOX_HANDS-ON-8616_610x407

 

ایکس باکس وان از وای فای مستقیم برای اتصال کنترل به دستگاه استفاده می کند در حالی که پلی استیشن ۴ متکی بر بلوتوث ۲٫۱+EDR است. بر روی کاغذ، حداکثر سرعت ۲٫۱+EDR 3 مگابایت بر ثانیه است که در مقایسه با سرعت ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه وای فای چیزی به حساب نمی آید. البته این سرعت زیاد شاید در نگاه اول زیاد محسوس نباشد اما در نهایت اگر مایکروسافت بخواهد چیزهای اضافی منتشرکند( اد اونز) ، مانند میکروفون برای چت صوتی و یا آپدیت برای کیبورد پد، می تواند پهنای باند کارساز باشد.

 

جالب است بدانید که این استاندارد بیسیم عمر باتری بیشتری را برای کنترل به ارمغان می آورد و در مقایسه با کنترل بازی پلی استیشن ۴ مدت بیشتری را دوام می آورد.

 

حرکت و کنترل صدا

 

microsoft-xbox-one-4858_1_610x407

 

هر ایکس باکس وان که وارد بازار می شود همراه خود یک کینکت نسل دوم دارد. این در حالی است که پلی استیشن ۴ همراه خود یک کنترل حرکتی به همراه دوربین جدید استریو( به نام PS4′s Eye camera) دارد و هنوز سونی برنامه ای برای ارائه بسته نرم افزاری آنها اعلام نکرده است.

 

نسخه جدید کینکت میدان وسیع تری را ارائه می دهد و افراد را نیز بهتر ردیابی می کند ( محدود به ردیابی انگشت) و حتی می تواند میزان ضربان قلب را نیز اندازه گیری کند!

 

اولین کینکت هرگز برای بازی های چند هسته ای قوی طراحی نشده بود و خیلی زود توسعه دهندگان را بر این داشت تا بروزرسانی را برای این دستگاه در نظر بگیرند. و از آنجا که هر صاحب ایکس باکس یک کینکت هم دارد، مزایای استفاده از آن هم خیلی بیشتر خواهد بود و به طور کلی یکپارچه خواهد بود.

 

sony-playstation-4-0389_610x330

 

دستگاه همیشه آماده به کار می باشد و به آسانی با فشردن دکمه ایکس باکس وان روشن خواهد شد و با تشخیص چهره به حساب کاربری وارد خواهد شد. سونی هم می گوید که دوربین این دستگاه قابلیت تشخیص چهره را دارد.

 

البته هنوز زود است تا بگوییم که کدام دوربین بهتر است اما آنطور که از نظرات توسعه دهندگان برداشت می شود می تواند به اقبال عمومی به کینکت مایکروسافت اشاره کرد.

 

جعبه سرگرمی

 

مایکروسافت در اولین رویداد ایکس باکس وان که در ماه می برگزار شد به ما نشان داد ما با چیزی بیش از یک جعبه بازی ویدئویی روبرو هستیم.

 

ایکس باکس وان اجازه می دهد که به راحتی از بازی به تلویزیون، به وب و به فیلم سویچ کنید و آن هم تنها با صدای شما. علاوه بر این ایکس باکس می توانید حین اجرا بازی برنامه ها را نیز اجرا کند.

 

ایکس باکس وان جایگزین جعبه کابلی ( تو مایه های ستاپ باکس) شما نیست اما به شما اجازه می دهد تا آنها به دستگاه متصل کنید و شبکه شخصی خود را ایجاد کنید.

 

در پلی استیشن ۴ با چنین جریان های ویدئویی طرف نیستیم و خبری از تلویزیون هم نیست. اما شما می توانید از طریق سرویس هایی مانند Netflix, Amazon, Hulu Plus, Redbox Instant, MLB.TV و خود سرویس نامحدود سونی بیش از ۱۵۰،۰۰۰ فیلم و برنامه تلویزیونی را مشاهده کنید. از دیگر سرویس هایی که بر روی این کنسول بازی می توان بهره برد می شود به Music Unlimited, Crackle,  و Flixster اشاره کرد.

 

ارتباطات

 

سونی از ماه ها قبل برنامه ی خاصی برای این قسمت داشت. و حالا در نسل جدید کنسول بازی این شرکت ادغام عمیق کاربران با خدمات آن را می تواند حس کرد. اگر شما از آن کاربران های خوره بازی هستید که بیشتر وقت خود را پشت کنسول بازی می گذرانید پس می توانید از خدمات ویژه این کنسول بازی استفاده کنید. چیزهایی مثل چت تصویری زنده و فیسبوک بومی سازی شده. هنگامی که دوستان شما بازی جدیدی را خریداری کنند شما خواهید فهمید و حتی قادر خواهد بود قبل از تمام شدم دانلود آن به بازی کردن بپردازید. با این حال بزرگترین تغییر علاوه بر چیزهایی که در بالا گفته شد وجود دکمه اشتراک گذاری بر روی دسته بازی PS4 است.

 

 

 


ادامه مطلب ...
نويسنده : niloofar | تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بازی های مناسب آی پد

iPad اپل گوشی بسیار مناسبی برای گشت و گذار در اینترنت، چک کردن ایمیل ها و کارهایی از این قبیل است. این اواخر برخی از بازی خورها، به سراغ اپل رفته و از iPad برای بازی هم استفاده می کنند.

shootshot

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ بازی های زیادی برای آی پد در دسترس است که برخی از آنها پولی و برخی نیز رایگان اند. لیست زیر بهترین بازی های رایگان برای آی پد از نظر ماست.

Walking Dead: The Game

TWD-game-cover

یکی از بازی های سال ۲۰۱۲، بازی Walking Dead یا مرده متحرک می باشد. این بازی از گروه حادثه ای و ماجرایی است. در این بازی، شما نقش Lee را در دنیایی که تحت تاثیر یک زامبی است بازی می کنید. لی در این بازی یک مجرم محکوم شده است که از یک دختر یتیم به نام کلمنته مراقبت می کند.  داستان زیبا و صداگذاری بی نظیر این بازی شما را مجذوب خود خواهد کرد، مخصوصا ارتباطات عاطفی بین لی و کلمنته بسیار شما را تاحت تاثیر قرار خواهد داد.

اطلاعات بیشتر و دانلود

Temple Run 2

TempleRun2-1

همانطور که از نام بازی پیداست شما در این بازی باید در یک معبد بدوید! در بین راه چند معدن، جنگل و صخره های بلند هم وجود دارد که باید آنها را پشت سر بگذارید و امتیاز کسب کنید.

اطلاعات بیشتر و دانلود

Real Racing 3

341761

این بازی بسیار واقعی طراحی شده و عکس العمل های لحظه ای، سایه ها و جلوه های گرافیکی در آن به درستی و به موقع اجرا می شود. این بازی قابلیت چند بازیکنی نیز دارد بدین صورت که شما می توانید امروز با دوست خود مسابقه دهید و فردا با روح آنها رقابت کنید!

اطلاعات بیشتر و دانلود

The Sims FreePlay

the-sims-freeplay-ipad-screen03_656x369

این بازی یکی از موفق ترین بازی های چیدمانی در دهه اخیر است که الآن به طور رایگان برای آی پد در دسترس است. شما در این بازی ۱۶ Sims ایجاد می کنید و پس از آن در آن زندگی می کنید. پیدا کردن شغل جدید، خرید خانه، ملاقات با همسایگان و …. را می توانید در این بازی بر روی آی پد خود تجربه کنید.

اطلاعات بیشتر و دانلود

Into the Dead

intothedead_120712_1600

در این بازی شما در دنیایی پر از زامبی قدم می زنید! به نظر شما زنده ماندن در این دنیا چقدر امکان دارد؟ شما برای زنده ماندن باید به سرعت حرکت کرده و با هر وسیله ممکن از خود محافظت کنید.

اطلاعات بیشتر و دانلود 

آیا شما این بازی ها را امتحان کرده اید؟ شما چه بازی های دیگری را برای iPad پیشنهاد می کنید؟

 

منبع:دنیای فناوری اطلاعات



نويسنده : niloofar | تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب